Module /  Specifieke reisleidertechnieken

Een goede reisleider is klantgericht, kan plannen en leiding geven, is flexibel met zin voor initiatief en kan problemen oplossen.
Je leert en oefent dus de specifieke reisleiderstechnieken zoals groepsdynamiek, conflicthantering, briefingtechnieken en commerciële technieken.

Inhoud

In deze module besteden we aandacht aan:

-de verkenning van de eigen instrumenten: stem en lichaam,  “spreken in de autocar”
-de kennis van de transportmogelijkheden en de reglementeringen
-de typologie van het reizigerscliënteel
-groepsdynamiek
-methodieken voor het leiden van een groep
-conflicthantering, omgaan met moeilijke reizigers
-groepsanimatie
-grondige kennis van reisplanning en reisorganisatie

Toelatingsvoorwaarden

Je dient geslaagd te zijn voor de modules Markt en Klant, Rondleiden in de praktijk, Bronnengebruik cultureel, Bronnengebruik historisch, Bronnengebruik landschapslezen

Studiebewijs

Je ontvangt het deelcertificaat Specifieke reisleidertechnieken na het succesvol afronden van deze cursus.

Cursussen

Periode Lesmoment(en) Lesplaats Lestijden Kostprijs
Van 29/01/2022 tot 02/04/2022 zaterdag van 08:10 u. tot 11:50 u. De Merodelei 220, 2300 Turnhout 40 € 60 Online inschrijven