Opleidingen / ICT - Grafisch, Computer & Smartphone / Diplomagerichte opleiding / Digitale gebruikersondersteuner - ICT Supportmedewerker / Communicatieve vaardigheden digitale gebruikersondersteuner

Communicatieve vaardigheden digitale gebruikersondersteuner

Officiële benaming: Communicatieve vaardigheden digitale gebruikersondersteuner

In deze module leer je telefonisch en elektronisch communiceren, specifiek voor helpdesk en customer support.

  • Werken in teamverband
  • Communicatietechnieken gebruiken
  • Deskundig klachten behandelen
 
 

  • Opleidingscheques
  • Vlaams Opleidingsverlof
  • Kinderbijslag

Er zijn geen toelatingsvoorwaarden.

04/09/2024 - 04/12/2024

Woensdagvoormiddag

Turnhout - Campus Boomgaard

Boomgaardstraat 56

€ 90.00

Liever iets anders

  • Customer support

    In deze module leer je eerstelijnsondersteuning bieden aan klanten of gebruikers, hun ICT-gerelateerde vragen te beantwoorden of hun systeem van op afstand over te nemen om problemen op te lossen.

    Naast aandacht voor routinetesten, herstel- en diagnosetechnieken, en systemen om de computer van de klant tijdelijk over te nemen, is er ook aandacht voor correct en klantgericht telefoneren en communiceren in het algemeen. 
  • Functioneel Engels in IT

  • Functioneel Frans in IT

  • IT-security

  • Ondersteuning besturingssystemen

    In deze module leer je omgaan met diverse besturingssystemen om klanten of gebruikers te kunnen ondersteunen in geval van ICT-vragen of problemen gelinkt aan besturingssystemen.  

  • Ondersteuning bij netwerkproblemen

    In deze module verwerft men de nodige kennis m.b.t. netwerken om klanten/gebruikers te kunnen ondersteunen in geval van ICT-vragen of problemen gelinkt aan netwerken.
  • Ondersteuning gebruikersapplicaties

    In deze module verwerft men de nodige kennis om klanten/gebruikers te ondersteunen bij de installatie, de configuratie en het algemeen gebruik van applicaties.
  • Ondersteuning ICT-hardware

    In deze module verwerft men de nodige kennis m.b.t. ict-hardware om klanten/gebruikers te kunnen ondersteunen ingeval van vragen of problemen gelinkt aan ict-hardware.
  • Update IT-competenties